Page

Header Ad Banner

Wednesday, November 1, 2017

MAJLIS DAERAH KAPIT (CAWANGAN SONG) MEMERLUKAN PERUNTUKAN DANA LEBIH BESAR !

"DITAMPAL "
Keadaan syiling Food court yang terletak di Tingkat 1 ,Market Basah Pekan Song


SYIING BOCOR YANG PERLU KAN PENAMBAHBAIKAN
FOODCOURT(TINGKAT1) MARKET BASAH PEKAN SONG


FOODCOURT YANG BERUSIA LEBIH DARIPADA 30 TAHUN DI PEKAN SONG BEROPERASI SEMENJAK TAHUN 80AN LAGI
WALAUPUN SUDAH MENGALAMI PROSES PENGUBAHSUAIAN PADA TAHUN 2015 TETAPI MASIH ADA
STRUKTUR BANGUNAN YANG PERLU DIBAIKI,



MAJLIS DAERAH KAPIT CAWANGAN SONG MEMERLUKAN PERUNTUKAN DANA LEBIH BESAR
-------------------------------------------------------------------------
SONG ,KAPIT :Pejabat Majlis Daerah Kapit (MDK)(Cawangan Song) adalah salah satu cawangan Majlis Daerah Kapit yang bertanggungjawab untuk melaksanakan agenda pembangunan infrastruktur dan luar bandar di Daerah Song amnya, dan Pekan Song khasnya. Pada masa ini Pekan Song belum dihubungkan oleh Jalan Berturap ke Pekan Kapit dan juga Bandar Sibu, menyebabkan kekangan dari segi geografi dan logistik kepada pembangunan daerah ini.

Sebagaimana bidang tugas utama Majlis, keadaan bangunan awam di Pekan Song, seperti di Tingkat Satu diatas “Bangunan Market Basah Pekan Song” yang menempatkan gerai makan (foodcourt) yang beroperasi dari tahun 80an lagi masih nampak uzur dan mengalami kebocoran meskipun telah dilakukan baikpulih pada tahun 2015 oleh pihak Majlis.

Kami juga mendapati,Bangunan Perpustakaan Awam Song juga perlu dinaiktaraf dari segi kemudahan supaya dapat memenuhi keperluan penduduk setempat khasnya Pelajar Sekolah yang menuntut sehingga Tingkatan Enam Atas di Pekan Song ini adalah kerana Bangunan yang dibuka awal tahun 90an itu masih tidak berubah semenjak 20 tahun lalu.

Manakala Sistem Perparitan di Pekan Song, terutamanya di sepanjang jalan yang menghubungkan rumah panjang dan kawasan perumahan dengan Pekan Song tidak dilengkap dan menyeluruh.
Peruntukan dana ini amat diperlukan oleh Majlis Daerah Kapit, kerana di dalam daerah dan bahagian lain di Sarawak kian membanguan dari segi infrasturuktur dan juga sosio ekonomi, Bahagian Kapit khasnya Pekan Song pula bukan sahaja ketinggalan, tetapi masih bergelut di dalam meneruskan tugas – tugas setempat untuk membaik pulih dan meyelenggara kemudahan sedia ada yang kian uzur.

Kerajaan Negeri dan juga Kerajaan Persekutuan yang merupakan pembiaya utama Majlis didesak untuk mengagihkan peruntukan yang lebih banyak kepada Majlis supaya pihak Majlis mampu menyediakan petugas dan juga asset yang mencukupi untuk menjalankan tugas mereka dengan lebih berkesan dan produktif memandangkan kekangan geografi dan faktor logistik di Bahagian Kapit memerlukan kos perlaksanaan yang besar.


Paren Anak Nyawi
Pengerusi DAP Katibas
Pembantu Khas Ahli Parlimen Sibu-YB Oscar Ling
1hb November 2017



KANAN :BANGUNAN MAJLIS DAERAH KAPIT (CAWANGAN SONG) YANG MENEMPATKAN
PERPUSTAKAAN AWAM YANG BEROPERASI SEMENJAK AWAL TAHUN 90AN LAGI
PERLUKAN PENAMBAHBAIKAN .

5 comments:

raybanoutlet001 said...

fitflops sale clearance
nike trainers shoes
louboutin shoes
oakley sunglasses
nhl jerseys
cardinals jersey
fitflops sale clearance
ray ban sunglasses
fitflops shoes
air max 90

jeje said...

nike trainers
ecco shoes
kate spade outlet
cheap oakley sunglasses
coach outlet online
cleveland browns jerseys
buffalo bills jerseys
coach outlet
san antonio spurs
ralph lauren outlet

Unknown said...

qzz0508
mulberry handbags
manchester united jersey
michael kors handbags
swarovski outlet
cleveland cavaliers jersey
air max 90
canada goose jackets
michael kors outlet
michael kors outlet
burberry outlet

Unknown said...

ray ban eyeglasses
canada goose jackets
kate spade outlet online
vibram fivefingers
oakley sunglasses wholesale
kate spade outlet
nike outlet
christian louboutin shoes
nike outlet store
mulberry uk
0823qwrasd

jeje said...

Six mois ou un an plus tard, une mauvaise finition vous oblige tout soldes basket asics homme autant à faire preuve d'une mauvaise volonté et d'un second achat inutile de votre part. La magnificence de Paris, son fonctionnement architectural, l'art, les monuments, les musées, l'histoire et la culture donne à chaque visiteur une connaissance précieuse. Leur sac à dos est robuste pour transporter des ordinateurs portables et divers guides. Un contact plus propre a également été mis en lumière dans cette nouvelle conception avec la chambre à semelle variable Variable - plus plate sur air presto nike homme les clubs de golf plus longs pour des mensonges plus serrés et plus grande sur de plus grands lofts - pour guider le club par impact sans perturbation du gazon. Les chances sont que vous découvrirez que les gens ont connu les idées inversées sur toutes les facettes de l'exploitation pendant que vous avez eu la sensibilisation supplémentaire dans le jogging. chaussure nike tanjun femme Beaucoup de Marines ont obtenu leurs propres couteaux avant de les déployer.

Search This Blog